Den här veckan har varit hängig på dagarna och blöt på nätterna.
Ny infektion alltså och det tog bara två veckor denna gång. Det positiva är väl att de två senaste har varit lite mildare så förhoppningsvis håller dessa episoder på att klinga ut precis som de gjorde efter behandlingen 2021/2022. Hoppas på det i alla fall.
Jag tog prover i onsdags och allt är precis som ”det brukar”. Alla prover ser bra ut förutom infektionsparametrarna. Dock inte jättetydligt att det skulle vara bakteriellt så för att minimera antibiotikaanvändande så vill läkaren sätta in antibiotika bara över helgen och sedan utvärdera respons via nya prover direkt på måndag. Det är ju dumt att slentrianmässigt köra på bara.
Då får jag även svar om jag kan ta de vaccinationer för säsongsinfluensa och Covid19 som jag bokat slutet av nästa vecka.
Jag tror nog han vet vad han gör min överläkare. 🙂
Alla delar för behandlingen 2025 på bloggen (länk).