En strulperiod och en struldag.
Jag åkte på en luftvägsinfektion för ett tag sedan. Inget snor eller halsont men det satt i luftvägarna med slemhosta och lite feber.
Jag repade mig från den men sedan fick jag den ”gamla vanliga” febern utan andra symptom. Högre temp och kraftiga nattsvettningar så jag hörde av mig till Hematologen i onsdags morse för att se om det var dags för antibiotika igen.
Hörde inte av någon doktor så i morse ringde jag igen eftersom jag tänker att det kan vara obra att gå obehandlad hela helgen.
Efter lite jagande blev det i alla fall akutprover beställda men för sent för att ta på vårdcentral (som skickar vissa prover) så jag fick dra in till Lasarettet i Motala för ett stick i armen… Smidigt.🤨
Nåväl, proverna visade på infektion och nu har min överläkare på hematologen diskuterat med en infektionsläkare vad dessa episoder kan bero på. Det finns absolut inget i provsvaren som kan förklara det. Inga tecken på att grundsjukdomen skulle vara tillbaka och bra med antikroppar.
Det blev antibiotika igen men nästa gång vill de att jag kommer in och gör nya odlingsprover under pågående infektion. Infektionen måste ju för tusan sitta någonstans.
Ja ja, nu blir det som sagt antibiotika igen så är man förhoppningsvis piggelin om 3-4 dagar.
Mysteriet fortsätter. 😊
* * *
Alla delar för behandlingen 2025 på bloggen (länk).