Det stora fönsterbytet – del 1

Vi har länge pratat om att rusta upp fastigheten med nya fönster men det har liksom inte blivit av. Nu måste vi ta tag i det för skicket på de mest utsatta är minst sagt bedrövligt dåligt…

.

Efter lite funderingar på vilket utförande vi vill ha och prisjämförelse mellan några olika tillverkare så slog vi ikväll till på en beställning av 7 av fastighetens 12 fönster som ska bytas. Det kan vara lagom att dela upp arbetet och investeringen på två säsonger tänker jag.

I sommar går vi alltså igång med bytet om allt går som planerat.

* * *

Alla delar för denna serie på bloggen (länk).